A szezon hajrájában nem csak a pilótavándorlás szolgáltat most már folyamatosan témát a sajtónak, egyre többen tudni vélik, hogy alakul a jövő évi rajtrács. Erről egyenlőre talán csak az érintettek, - az újonc istállók - nem tudnak, illetve, ha a fülükbe jut valami, azt általában rögtön cáfolják.

Ami talán mindenki számára egyértelmű, az a Lotus indulása. Ennek egyik biztosítéka, hogy a technikai igazgatóval, Mike Gascoyne-al újabb  5 évre szerződött a csapat, és valószínű, hogy jövőre sem rollereket szeretne gyártani a maláj alakulat. A Lotus egyébként a napokban egy névhasználati huzavonába is beleugrott, amiről számtalan badarságot sikerült már világgá kürtölni különféle oldalaknak. Ha kicsit jobban összeszedném magam, talán még azt is kideríthetném, hogy a névhasználat egyedüli tulajdonosa egy bizonyos Mr. Smith, az egykori hornsey-i pék. Ő volt az, aki Colin Chapman szomszédjaként minden áldott nap átkopogott zseniális szomszédjához, és az időjárásról érdeklődött. Chapman ezt annyira unta már, hogy megígérte, ha a pék nem kérdezi meg többé, hogy lesz-e eső, ráíratja a Team Lotus névhasználat jogát. Ez meg is történt, ezután a pék hálából minden nap 30 darab 2 kilós kenyeret, és 100 ropogós zsemlét vitt át, amivel rövidesen tele is lett Chapmanék háza, így kénytelen volt áthelyezni székhelyét Norfolk megyébe, Hethel városába, remélve, hogy Mr.Smith ide már nem követi. Lehet még egyéb verziója is az ügynek, ami fontos, az az Angol Bíróság Legfelső Tanácsának döntése, ami a témát boncolgató újságírókat nem nagyon érdekli egyenlőre. Egy biztos, minden jel szerint a jelenleg majáj tulajdonban lévő istálló, jövőre ott lesz a rajtrácson.

A másik két újonc csapat sorsa még többféle képpen is alakulhat, nagyon sok múlik azon, hogy sikerül-e a Lotust megelőzve, megszerezni a konstruktőrök versenyében a 10. helyet. Ez ugyan is pénzt hoz a házhoz, ami nem mellékes a folytatást illetően. Tegnap Richard Branson a Virgin tulajdonos-csapatfőnöke bejelentette, hogy jövőre is megtartja, olcsónak nem nevezhető játékát, de nagy szeretettel vár szponzorokat, akik szintén fantáziát látnak az utolsó pár előre fuss társasjátékban. Teszi ezt annak ellenére, hogy Bernie bácsi, a játszótér gondnoka már jelezte, nem bánná, ha hazamennének a Hispania nevű barátjával együtt. 

Egyébként a spanyol Hispania RT-nél nem ennyire egyértelmű a helyzet. Jelenleg azt a versenystratégiát választották, hogy aki elsétál egy millió dollárral a zsebében az istálló előtt, azt meginvitálják, egy kb 300 kilométeres dodzsem partira. Komolyra fordítva a szót, ők esetleg nem lelkesednek már annyira a Formula-1-ért, mint mondjuk én. Igaz, nekem nem is kerül annyiba a szezon, mert ha a Hungaroringes jegyen kívül a futamok alatt elfogyasztott napraforgót is beleszámolom az éves büdzsébe, akkor sem költök többet a Forma-1-re 4-500 eurónál.

 

 

 

 

 

 

 

A kiscsapatok mellet vannak ám kudarcot valló pályázók, akiket idén az FIA alkalmatlannak talált a jövő évi indulásra. Itt van rögtön a szerb Stefan GP akikről a tavaji évben egyre többet lehetett tudni, idén ezzel szemben viszon egyre kevesebbet, és ha ez így folytatódik pár év alatt teljesen elfelejtődik, pedig még versenypályát is építettek volna ha erre megkérik őket. Egyenlőre úgy tűnik feladták Forma-1-es álmaikat, de figyelembe véve a csapattulajdonos vehemenciáját, azt sem tartom kizártnak, hogy jelenleg éppen egy Mars utazás projektjén dolgozik.

Nem úgy az Epsilon Euscadi, és a Jacques Villeneuve nevével fémjelzett Durango. Ök azok, akik fogadkoznak, hogy valami fondorlatos úton, megpróbálnak felkerülni a jövő évi rajtrácsra. Erre valószínű, hogy több koncepciót is kidolgoztak, még az sem kizárt, hogy egyszerűen csak felsorakoznak a többiekkel, hátha nem veszik őket észre. Aminek azonban van némi realitása, az az, hogy bevásárolják magukat valamelyik csapatba. A lehetséges istállókat azért nem a mezőny elején kell keresni, mert a Ferrari, a Red Bull vagy a McLaren nem hiszem, hogy tárt karokkal várná őket. De ott van a potenciális vadászzsákmány, a Hispania. Azt gyanítom, egy komolyabb ajánlattal boldoggá tennék, José Ramón Carabantét. Kérdés, hogy tudnak-e megfelelő ajánlatot tenni? Mert ugye, az FIA nem látott megfelelő pénzügyi garanciákat a csapatok mögött, annak ellenére, hogy nyáron az Epsilon Euscadi nagyembere, Joan Villadelprat még arról beszélt, hogy a csapat a következő két f1-es szezonra, több mint 200 millió eurót különített el. Ha ez a pénz még mindíg megvan, és nem szórták el különféle felesleges dolgokra, - mint pl. digitális vizipisztoly, vagy elektronikus szappanbuborék - akkor minden bizonnyal sikerül majd üzletet kötniük. Ráadásul a két vesztes pályázó tülekedése az egy csapatért, még jól is jöhet Carabantének, a piac törvényeit ismerve. Majd meglátjuk, de azt hiszem, az élelmes ruházati cégeknek, még korai lenne elkezdeni F1-es Durango, vagy Euscadi pólókat, sapkákat gyártani.   

Szerző: F1 Brazen   

A bejegyzés trackback címe:

https://f-1brazen.blog.hu/api/trackback/id/tr742336509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása