Közeledik a Formula1-es szezon hajrája, és az eddig pilóta fronton nyugodtnak tűnő állapot, kezd kissé felpezsdülni. Mondhatnám úgy is, hogy most éppen sok a fóka, és kevés az eszkimó.

A mai napon a Sauber is bejelentette 2011-es pilótapárosát: Kamui Kobayashi csapattársa az idei  GP2-es széria második helyezetje, a mexikói Sergio Perez lesz. Ezt már a nyár közepén sejteni lehetett, miután Peter Sauber komoly szponzori tárgyalásokat folytatott a világ  leggazdagabb emberével Carlos Slimmel, aki nem mellesleg a Telmex mexikói telekommunikációs óriás vállalt tulajdonosa. A cég lesz a Sauber főszponzora, és ez azzal is jár, hogy az eddig is támogatott Perez pilótaülés kap a svájci alakulatnál. A megállapodással a Slim csoport valószínúleg tulajdonrészt is szerzett a Saubernél, egyes források szerint 25%-ot.

A megegyezés kapcsán Nick Heifeld egyelőre ismét pilóta ülés nélkül maradt a következő szezonra. Pedro de la Rosa szintén a Saubertől volt kénytelen távozni néhány hete, az ő helyét vette át öt futamra a német. Kettejük szerepvállalása tehát egyenlőre bizonytalan a 2011-es szezonra, mint ahogy nem biztos a Renault pilótájának, az orosz Vitalij Petrovnak a helye sem. Egyesek -az oroszoknak a Renaultnál egyre nagyobb mértékű szerepvállalása okán - biztosra veszik Petrov maradását, de teljesítmény nélkül ez egyáltalán nem biztos. Ráadásul képbe került a jelenleg luxemburgi érdekeltségű alakulatnál a 2007-es világbajnok, Kimi Raikkönen is, aki talán élvezi az őt körül vevő bizonytalanságot, és egyelőre nem nyilatkozik a jövőjét illetően.

Egy bizonyos, a Red Bull nem valószínű, hogy jövőre is finanszírozná Kimi nagy eséseit. Sokan (pl. Niki Lauda) biztosra veszik, hogy a finn nem tér vissza, mondván: jól érzi magát a raliban. Na persze. Tét nélkül, csupán hobbiból száguldozik, még ha ezt valóban komolyan is veszi, de az energiaital cég egyértelművé tette, hogy számukra ez nem elegendő reklám érték. Rengeteg indok szól amellett, hogy Kimi vissza tér a Formula-1-be, bár a Renault csapatvezetője, Eric Boullier Kimi tekintetéből akarja kiolvasni a jövőt. Ugyanis arra kíváncsi, van-e benne kellő motiváció, nyerni akarás.

Tehát Petrov helye a Renaultnál még nem biztos. Viszont az oroszok pénze nagyon kell, így talán tudnak az orosz számára helyet biztosítani a Lotusnál, akikkel a francia anya cég most kötött megállapodást  2011-től motorszállítás kapcsán. De akkor onnan is felszabadul egy pilóta, aki szintén nem tesztpilótaként szeretne neki vágni a következő szezonnak. És akkor még ott van a civilben bankárként dolgozó Roman Grosjean aki nem mellesleg jó üzleti kapcsolatokat ápol a Renault tulajdonos cégével, a Genii Capitallal. Neki szintén vannak további F1-es álmai.

Nem beszéltünk még  a kiscsapatok tesztpilótából pilótává avanzsált versenyzőiről, velük teljes az összkép. Pilóta akad tehát bőven. Kérdés az, hogy ki hogyan tudja "eladni" magát. A pénz fontos szempont, de teljesítmény nélkül hosszabb távon senki sem furikázhat kedvére a világ legdrágább versenyautóival. 

Szerző:F1 Brazen

A bejegyzés trackback címe:

https://f-1brazen.blog.hu/api/trackback/id/tr452344706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása