Hát ezt is megérhettük. Az internet Forma1-el foglalkozó hírportáljai reggel óta zengik, hogy lesz Koreai Nagydíj, és ez mától hivatalos, hiszen maga Charlie Whiting jelentette be, hogy nem lát semmi okot arra, hogy ne adja meg a pályának a verseny engedélyt.

Az olykor oldalasra elhúzott hírek lényege ennyi, a fejtegetések viszont sokat sejtetnek a szerzőről. Sokan megkönnyebbüléssel írtak a bejelentésről, ami arról tanúskodik, hogy az író nem szeret a dolgok mögé látni, és elhitte azt, hogy Bernie Ecclestone valóban aggódik amiatt, hogy elmarad a Koreai Nagydíj.

Pedig miután a kis-nagy ember kosarat kapott a spanyoloktól - mint a lehetséges póthelyszín tulajdonosaitól -, biztosra lehetett venni, hogy az átadás határidejét a végsőkig elhúzzák, mert az üzlet ezt kívánja. Na jó, nekünk szurkolóknak is fontos ez, de lássuk be, az üzlet mindenek előtt. Ennek az FIA szabályzatát is számtalanszor alá rendelték már, ez most ebben az ügyben is egyértelműen tetten érhető. Bár csak egy nullát kellett elhagyni, és a számtalan határidő módosítás után, így lett a futam előtt 90 nappal történő átadásból mindössze 9 nap. Nem olyan bonyolult ez, bárki elnézhet egy nullát.

Az is érdekes lehet, hogy végül is kit nevesítenek a pálya tervezőjeként. Mert az ugye egyértelmű, hogy a tervezői team, az Hermann Tilke csapata, csakhogy a neves építész kissé elhanyagolta az építkezés során ezt a valóban remekművét. (És a remekművet itt nem szarkasztikusan nevezem annak, ha jobban szemügyre vesszük, azt hiszem egyértelműen illik rá ez a kifejezés.)
Amikor még nem látszott a végkifejlett - a nyár elején - Tilke igyekezett kihátrálni a projektből oly módon, hogy szinte azt is megkérdőjelezte, hogy egyáltalán az ő műve-e a pálya. A koreaiak pedig az időjárás, és a nemzeti ünnepük mellett azzal indokolták a késést, hogy nem kapták meg a megfelelő szakmai segítséget a pálya építéséhez, amiben nekik semmiféle tapasztalatuk nem volt eddig .
De az a lényeg, hogy az utolsó pillanatban elkészült. Egyesek egyszerű hírként kezelik a dolgot, és nem is igazán tulajdonítanak az átadásnak nagy jelentőséget, gondolhatnánk, ők ezt előre látták.
Pedig valóban volt kockázata a dolognak, egészen augusztusig, onnantól azonban minden körülmény egy irányba vitte a dolgot. A legerősebb ok, a világpiac felé nem túl régen nyitó Korea külföldi megítélése. Ha nem készülnek el időben, az az ország számára dollár milliárdokban is mérhető presztízs veszteséget jelentett volna, amit nem engedhetnek meg maguknak. Vegyük csak azt figyelembe, hogy az LG - mint az idei évtől a Formula1 legfőbb technikai támogatója – egy koreai vállalat, és közelebb kerülünk ahhoz, hogy megértsük, mekkora súlya van a dolognak.
A Formula-1 és az FIA vezetői számára is nagy blama lett volna, hiszen rengeteg szakember, és a szurkolók milliói szegezték volna nekik a kérdést, hogy miért kötnek szerződést bizonytalan kimenetelű versenyekre?
És ott vannak a csapatok, akik nagy része elveszíthetett volna egy futamot, ami a végelszámolásnál hiányozna a pontversenyben.
Ja, és ne hagyjuk ki Ecclestone urat sem, aki nem szeretett volna néhány tízmillióval szegényebben karácsonyozni az idén. És ezek csak a közvetett – bár hatalmas – veszteségek. Nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a tényt sem, hogy a pálya és a hozzátartozó teljes infrastruktúra egyes becslések szerint elérheti a 400 millió(!!!) dollárt is. Ez mind kidobott pénz lett volna, mert ha az idei első futam elmard, akkor Korea sokáig nem rendezhetett volna F1-es futamot. Ráadásul a Koreai Nagydíjat a tavasszal még bel-és külpolitikai bonyodalmak is fenyegették, ami végül is lecsendesedett, de ezek a tényezők egy európai ember számára nem nagyon érthetőek.
 
Jövőre a versenynaptár szerint huszadikként egy újabb ázsiai ország debütál a száguldó cirkuszban, a hatalmas India, de ha az idei Brit Nemzetközösségi Játékok történéseit figyelembe vesszük, nem kizárt, hogy jövőre is lesz miért aggódnunk, nekünk szurkolóknak, és az F1 vezetőinek is.
          

Szerző. F1 Brazen

A bejegyzés trackback címe:

https://f-1brazen.blog.hu/api/trackback/id/tr42366071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása